•  
  •  
 

Pengaruh Terpaan Informasi Prostitusi Seungri Eks Big Bang di Media Sosial Twitter terhadap Sikap Followers @SeungriID

Abstract

This research aims to determine the effect of information exposure about prostitution by the former of Big Bang, Seungri on Social Media Twitter, toward followers @SeungriID. Lots of pros and cons for fans of this information. Twitter is the main driving media for the Korean Wave. The information on Twitter forming a person's attitude. This research is a quantitative study using data obtained from distributing questionnaires to followers of @SeungriID and using linear regression analysis. The variables are information exposure on social media with dimensions of frequency, duration and attention and attitude variables which have cognitive, affective and conative dimensions. The sampling technique used nonprobabiliy sampling technique by taking a sample of 100 respondents from 7,881 followers. From the research that has been done, there is an effect between information exposure about prostitution by the former of Big Bang's Seungri on social media Twitter on the attitudes of followers @SeungriID with a weak correlation level. This is due to the lack of frequency and duration of respondents reading information about the prostitution of the former Big Bang's Seungri, which on average only takes research, to obtain data in the form of factors that affect attitudes towards in-depth information.

Bahasa Abstract

Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh terpaan informasi prostitusi tentang Seungri Eks Big Bang di media sosial Twitter terhadap Sikap Followers @SeungriID. Banyak sekali pro dan kontra bagi penggemarnya atas informasi prostitusi ini. Media sosial yang digunakan adalah Twitter yang menjadi media penggerak utama Korean Wave. Informasi yang hadir di Twitter dapat membentuk sikap seseorang. Penelitian ini adalah penelitian kuantitatif dengan data yang didapatkan dari penyebaran kuesioner kepada followers @SeungriID dan menggunakan analisis regresi linear. Variabel yang digunakan adalah terpaan informasi di media sosial dengan dimensi frekuensi, durasi dan atensi dan variabel sikap yang mempunyai dimensi kognitif, afektif dan konatif. Menggunakan teknik pengambilan sampel nonprobabiliy sampling dengan 100 responden sebagai sampel dari 7,881 followers. Dari penelitian yang telah dilakukan, terdapat pengaruh antara terpaan informasi prostitusi Seungri Eks Big Bang di media sosial Twitter terhadap sikap followers @SeungriID dengan tingkat korelasi yang lemah. Hal ini dikarenakan kurangnya frekuensi dan durasi responden untuk membaca informasi prostitusi Seungri eks Big Bang yang rata-rata hanya membutuhkan waktu < 5 kali. Penelitian lebih lanjut diharapkan dapat memberikan perkembangan dengan meneliti variabel bebas lain yang tidak ada di penelitian ini, sehingga mendapatkan data yang dalam berupa faktor-faktor yang memengaruhi sikap terhadap informasi.

This document is currently not available here.

Share

COinS