•  
  •  
 

Abstract

With the growing trend of the community regarding the need for a healthy minimum, encouraging beverage producers to answer this trend by issuing new products, which in the launch of new products in addition to introducing new products of the producers also at the same time want to create strong brand equity. Therefore, manufacturers use brand extensions. The purpose of this study is to analyze the effect of brand extension on brand image. This research is a quantitative approach research with explanatory analysis and multiple linear regression, the instrument that the researcher uses is a questionnaire. Based on the results of the study stated that one of the five dimensions, namely: perceived quality, significantly affects the brand image, while the other four dimensions do not significantly influence. The results of the analysis show that brand expansion affects the brand image by 59.7%, while the remaining 40.3% is influenced by other variables.

Bahasa Abstract

Dengan berkembangnya trend masyarakat mengenai kebutuhan akan minimum yang menyehatkan, mendorong produsen minuman menjawab trend tersebut dengan mengeluarkan produk baru, dimana didalam peluncuran produk baru tersebut selain mengenalkan produk baru produsen juga sekaligus ingin menciptakan ekuitas merek yang kuat. Oleh sebab itu, produsen menggunakan perluasan merek. Tujuan dari penelitian ini untuk menganalisis pengaruh perluasan merek terhadap citra merek. Penelitian ini merupakan penelitian dengan pendekatan kuantitatif dengan analisis eksplanasi dan regresi linier berganda, instrumen yang peneliti gunakan adalah kuesioner. Berdasarkan hasil penelitian menyatakan bahwa satu dari lima dimensi yaitu : perceived quality, secara signifikan mempengaruhi citra merek, sedangkan keempat dimensi lainnya tidak mempengaruhi secara signifikan. Hasil analisa menunjukkan bahwa perluasan merek mempengaruhi citra merek sebesar 59.7%, sedangkan sisanya sebesar 40.3% dipengaruhi oleh variabel lain.

Share

COinS