•  
  •  
 

Abstract

Make-Up of education quality in college represent urgency insisting on to is immediately conducted by repair. MakeUp of that quality basically can be conducted with fox strategy of one of the subsistem : human being, structure, technological, and the organizational process. Its bearing with certifiable grad improvement strategy study in college, that change is conducted at subsistem of human being of technology and, covering : (1) student which is educating; (2) lecturer as instructor and educator; and (3) facilities and basic facilities. To get student with best seed, can be conducted with selection system which is only considering quality, non goals of amount of student so that output yielded can be enthused by the stock exchange labour. Lecturer of besides as instructor, at the same time as educator educating candidate ekonom become human being which with good moral as is intention of education. To execute that function, lecturer have to have functional position and improve its ability through education to ladder S2 and or S3 and also various seminar activity and or training. So with facilities and basic facilities, covering practice student in laboratory and or the adequate computerization

Bahasa Abstract

Peningkatan mutu pendidikan di perguruan tinggi merupakan urgensi yang mendesak untuk segera dilakukan perbaikan. Peningkatan mutu itu pada dasarnya dapat dilakukan dengan strategi merubah salah satu dari subsistem : manusia, struktur, teknologi, dan proses organisasi. Kaitannya dengan kajian strategi peningkatan lulusan bermutu di perguruan tinggi, perubahan itu dilakukan pada subsistem manusia dan teknologi, yang meliputi: (1) mahasiswa yang di didik; (2) dosen sebagai pendidik dan pengajar; dan (3) sarana dan prasarana. Untuk mendapat mahasiswa dengan bibit yang terbaik, dapat dilakukan dengan sistem seleksi yang hanya mempertimbangkan mutu, bukan target jumlah mahasiswa sehingga output (lulusan) yang dihasilkan dapat diminati dipasar bursa tenaga kerja. Dosen selain sebagai pengajar, sekaligus sebagai pendidik yang mendidik calon ekonom menjadi manusia yang berahlak sebagaimana tujuan dari pendidikan. Untuk melaksanakan fungsi itu, dosen harus memiliki jabatan fungsional dan meningkatkan kemampuannya melalui pendidikan ke jenjang S2 ataupun S3 serta berbagai kegiatan seminar ataupun pelatihan. Begitupun dengan sarana dan prasarana, yang meliputi perlengkapan praktek mahasiswa di laboratorium ataupun komputerisasi yang memadai.

Share

COinS
 
 

To view the content in your browser, please download Adobe Reader or, alternately,
you may Download the file to your hard drive.

NOTE: The latest versions of Adobe Reader do not support viewing PDF files within Firefox on Mac OS and if you are using a modern (Intel) Mac, there is no official plugin for viewing PDF files within the browser window.