Abstract
This study aimed to determine the role of the centrality/success and happiness dimensions of materialistic value, and credit card usage to predict compulsive clothing buying behavior of young adult women, and to determine which factor can be a better predictor. Multiple regression analysis was conducted utilising IBM SPSS 21 to analyse the statistics. In all, 154 young adult women participated in this study. This research finds that centrality/success dimension, happiness dimension, and credit card usage can predict compulsive clothing buying among young women. Furthermore, the results also show that the dimension of materialistic value is a better predictor of compulsive clothing buying behavior compared to credit card usage. Further implications, limitations, discussion, and future research directions are discussed in the paper.
Bahasa Abstract
Penelitian ini bertujuan untuk menganalisis peran dari dimensi centrality/success dan happiness dalam materialistic value, dan penggunaan kartu kredit dalam memprediksi perilaku compulsive buying terhadap pakaian pada wanita dewasa awal. Analisis regresi linear berganda digunakan menggunakan IBM SPSS 21 untuk menjalankan analisis statistik. Secara keseluruhan, 154 data dikumpulkan dari wanita dewasa awal. Hasil penelitian menemukan bahwa dimensi centrality/success, happiness, dan penggunaan kartu kredit dapat memprediksi compulsive buying terhadap pakaian pada wanita dewasa awal. Hasil analisis juga menunjukkan bahwa dibandingkan dengan penggunaan kartu kredit, dimensi-dimensi dari materialistic value merupakan prediktor perilaku compulsive buying terhadap pakaian pada wanita dewasa awal. Implikasi, keterbatasan, diskusi, dan arahan untuk penelitian kedepan didiskusikan dalam artikel ini.
Recommended Citation
Sari, M. P., & Suyasa, P. T. (2017). Materialistic Value and Credit Card Usage as Predictors of Compulsive Clothing Buying among Young Adult Women. Makara Human Behavior Studies in Asia, 21(2), 83-91. https://doi.org/10.7454/mssh.v21i2.3503