•  
  •  
 

Jurnal Sosial Humaniora Terapan

Abstract

Corporate Communication is one of a business firm’s most important public identity instruments in the market and society. Due to the latter’s importance in maintaining a firm’s reputation and identity or branding, said role would have more impact for marketing purposes if one invests on its capability. However, before a business firm advances itself in marketing, the creation of a firm’s identity through branding is one of the most important actions and decisions to create a unique identity inside society. The creation of a business’s branding is one of corporate communication’s roles in order to create sales and marketing assets. This research is purposed to reveal corporate communication’s role in creating and maintaining the branding activity of Wargi Santosa Ltd. to strengthen its business identity and expand its assets branding. Wargi Santosa’s branding activity is a form of internal preparation for marketing operations on the free market with the goals of expanding business prospects and ventures.

Bahasa Abstract

Komunikasi Korporat merupakan salah satu instrumen penting suatu perusahaan dalam upaya untuk berdiri di depan masyarakat dan pasar. Karena peran komunikasi korporat yang penting dalam menjaga erat reputasi dan identitas atau branding suatu perusahaan, sangat disayangkan apabila peran tersebut tidak dikembangkan untuk menjadi aset dalam operasi pemasaran suatu perusahaan. Akan tetapi sebelum suatu perusahaan menjalankan praktik pemasaran, pembentukan branding merupakan salah satu kegiatan yang penting bagi suatu perusahaan untuk menunjukan identitas mereka di depan masyarakat. Pembentukan branding merupakan salah satu tanggung jawab komunikasi korporat untuk menjadi aset pemasaran dan sales. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui fungsi komunikasi korporat dalam membentuk branding dari PT. Wargi Santosa dalam mengokohkan identitas perusahaannya dan memperluas aset branding perusahaan. Kegiatan branding yang dilakukan oleh PT. Wargi Santosa merupakan bentuk persiapan internal dalam mempersiapkan identitas perusahaan sebelum terjun menuju operasi pemasaran di pasar bebas dengan tujuan untuk mengembangkan bisnis dan memperluas prospek bisnis kedepannya.

References

Abderrahim, A. (2012). Communication. According to Julia Wood. http://www.scoop.it/t/business- and-professional-communication

Chen, Y., Huang, T. Z. (2012). Mechanism Research of OWOM Marketing Based on SOR and AISAS. Volume. 403-408.

Hasanah, H. (2016). Teknik-Teknik Observasi (Sebuah Alternatif Metode Pengumpulan Data Kualitatif Ilmu- ilmu Sosial).

Kotler, P. (2009). Manajemen Pemasaran. Terjemahan Bob Sabran. Edisi ke 13. Jakarta: Erlangga.

Kotler, P. & Armstrong, G. (2008). Principles of Marketing. Edisi ke 14. New York: Global Pearson Education.

Kotler, P. & Armstrong, G. (2012). Dasar-Dasar Pemasaran, Jilid 1. Jakarta: Penerbit Prenhalindo. Marie, A., M. (2019). What is Passive Ad Measurement. Retrieved from: https://www.linkedin.com/pulse/what-passive-ad-measurement-anne-marie-moir/

Riel, Cees B.M. van., Fombrun, C. J. (2007). Essentials Of Corporate Communication. Abingdon & New York: Routledge. ISBN 9780415328265.

Wood, J. (2004). Communication Theories in Action: An introduction, 3rd edition. Belmon: CA Wadswoth.

Share

COinS