•  
  •  
 

Authors

Abstract

This study aims to discuss the distribution of insurance sales. In addition, researchers will also calculate the contribution of each distribution channel to premium income in PT X. The data used are secondary data from 2017-2019. The data obtained is analyzed statistically as descriptive to provide information on the contribution to each lane. The best achievement is measured from the target presentation with the realization of sales results. PT X has 4 sales distribution channels, namely Agency, Bancassurance, Direct Marketing TeleMarketing (DMTM), and Corporate Solution. The results of the study explained that the highest achievement was DMTM and the lowest achievement was Group (Corporate Solution) and the one that never exceeded the target was Agency. Based on the results of the study faced with being able to contribute to the company for the evaluation and monitoring of performance on the four distribution channels.

Bahasa Abstract

Penelitian ini bertujuan untuk memebahas jalur distribusi penjualan asuransi. Selain itu, peneliti juga akan menghitung kontribusi setiap jalur distribusi terhadap pemasukan Premi di PT X. Data yang digunakan adalah data sekunder presuaahaan dari tahun 2017-2019. Data yang diperoleh dianalsisi secara statistic deksriptif untuk memberikan informasi terhadap kontribusi pad amasing-masing jalur. Achivement terbaik diukur dari presentasi target dengan realisasi hasil penjualan. PT X memiliki4 jalur distribusi penjualan yaitu Agency, Bancassurance, Direct Marketing TeleMarketing (DMTM), serta Corporate Solution. Hasil penelitian menjelaskan bahwa achievement yang paling tinggi yaitu DMTM dan achievement paling rendah adalah Group (Corporate Solution) dan yang tidak pernah melampaui target adalah Agency. Berdasarkan hasil penelitian dihadapkan mampu memberikan kontribusi kepada perusahaan untuk evaluasi dan monitoring kinerja pada keempat jalur distribusi.

References

Alma, B., (2013). Manajemen Pemasaran dan Pemasaran Jasa. Bandung: Alphabeta Sula, M.S. (2004). Asuransi Syariah: Life and General Konsep dan Sistem Operasional. Jakarta: Gema Insani Press. Irmayanto, J. (1997). Manajemen Uang dan Bank. Jakrta: PT. Perlindo Hasan, A. (2013). Marketing Dan Kasus-Kasus Pilihan. Yogyakarta: Caps Kotler, P., Kevin L. K. (2009). Manajemen Pemasaran Jilid 2, edisi Ketiga edisi Ketiga Belas, Terjemahan Bob Sabran, MM. Jakarta: Penerbit Erlangga. Sendra, K. (2007). Bancassurance Kemitraan Strategis Perbankan Dan Perusahaan Asuransi , Jakarta: PPM Anggota IKAPI Raharja, S.J., Ria, A. (2013). Analisis Saluran Distribusi Bandung

Share

COinS