•  
  •  
 

Abstract

This research aims to analyze the factors that are considered in the selection of auditors in carrying out audit assignments in international institutions and formulate strategies for the fulfillment of employees for audits in international institutions at The Audit Board of The Republic of Indonesia. The research was carried out at the Audit Board of the Republic of Indonesia at the Human Resources Bureau. This research is intended to formulate more effective and efficient policies in human resource management, especially the management of auditors in The Audit Board of The Republic of Indonesia.

The author uses several theories related to public administration, human resource management, employee placement, and management strategies obtained through the opinions of experts and previous research. This study uses a qualitative descriptive method. The informants in this study are the parties involved in the recruitment and placement process of employees at the Financial Audit Agency consisting of HR managers and parties involved in audits at international institutions carried out by the The Audit Board of The Republic of Indonesia. The data sources consist of primary data and those collected through semi-structured interviews and observations. In addition, the author also needs secondary data obtained through analysis of documents and applicable rules, especially related to recruitment placement and examiner placement. Data analysis uses reduction analysis, data display and conclusions or conclusions.

Bahasa Abstract

Penelitian ini bertujuan untuk menganalisis faktor yang menjadi pertimbangan dalam pemilihan pemeriksa dalam menjalankan penugasan pemeriksaan di lembaga internasional dan merumuskan strategi untuk pemenuhan pegawai untuk pemeriksaan di lembaga internasional pada Badan Pemeriksa Keuangan. Penelitian dilaksanakan di Badan pemeriksa Keuangan Republik Indonesia pada Biro SDM. Penelitian ini dimaksudkan untuk merumuskan kebijakan yang lebih efektif dan efisien dalam pengelolaan sumber daya manusia khususnya pengelolaan pemeriksa yang ada di Badan Pemeriksa Keuangan.

Penulis menggunakan beberapa teori terkait administrasi publik, manajemen sumber daya manusia, penempatan pegawai, serta strategi manajemen yang diperoleh melalui pendapat para ahli dan penelitian terdahulu. Penelitian ini menggunakan metode deskriptif kualitatif. Informan dalam penelitian ini adalah para pihak yang terlibat dalam proses rekrutmen dan penempatan pegawai pada Badan Pemeriksa Keuangan yang terdiri dari pengelola bidang SDM serta para pihak yang terlibat dalam pemeriksaaan di lembaga interasional yang dilaksanakan Badan Pemeriksa Keuangan. Sumber data terdiri dari data primer dan yang dikumpulkan melalui wawancara semi terstruktur serta observasi. Selain itu, penulis juga membutuhkan data sekunder yang diperoleh melalui analisis atas dokumen serta aturan yang berlaku khususnya terkait penempatan rekrutmen dan penempatan pemeriksa. Analisis data menggunakan analisis reduksi, display data dan konklusi atau simpulan.

Share

COinS