•  
  •  
 

Abstract

Research on the relationship between the role of architecture and the psychology of children with autism, which indicates that appropriate environments for these children can have a significant effect on their healthcare process, has been recently conducted. However, statistics show that autism spectrum disorders are pervasive, and its extent in Iran has been increasing. Moreover, centers that are specifically designed for children with autism are limited, and paradigms are made without considering the mood of these children. Given the role of architecture in designing a suitable space for these children, an investigation that can identify the specific requirements of these children from the architectural perspective is necessary. This research aims to design spaces that, in addition to providing relief to children, can provide a proper platform for intellectual development, social development, and promotion of social interactions. The purpose of this study is to design a training center for children with autism under 5 years old. Most of the spaces considered in the physical program have been designed to be flexible and capable of converting into spaces for children aged 5 to 14 years. The design of the center needs to take into account the qualitative criteria to build a sense of security and attachment so that it can be a place for the development and evolution of education for children with autism and the improvement of the social relationships of these children

Bahasa Abstract

Meningkatkan Pengembangan Intelektual dan Sosial Anak-anak Penyandang Autisma: Rancangan suatu Pusat Pelatihan untuk Autisma. Baru-baru ini telah dilakukan penelitian pada hubungan antara peran arsitektur dan psikologi anak penyandang autisma, yang mengindikasikan bahwa lingkungan yang cocok untuk anak-anak ini dapat memiliki suatu efek yang signifikan pada proses perawatan kesehatan mereka. Namun demikian, statistik menunjukkan bahwa gangguan spektrum autisma bersifat menyebar, dan penyebarannya di Iran terus meningkat. Lebih jauh lagi, pusat-pusat pelatihan yang dirancang secara khusus untuk anak-anak penyandang autisma terbatas, dan paradigma dibuat tanpa mempertimbangkan suasana hati anak-anak ini. Dengan adanya peran arsitektur dalam merancang suatu ruang yang cocok untuk anak-anak ini, maka diperlukan suatu investigasi yang dapat mengidentifikasi kebutuhan-kebutuhan spesifik anak-anak ini dari perspektif arsitektur. Riset ini bertujuan untuk merancang ruang-ruang yang, di samping menyediakan keleluasaan (relief) bagi anak-anak, dapat memberikan suatu platform yang cocok bagi pengembangan intelektual, pengembangan sosial, dan peningkatan interaksi sosial. Tujuan dari kajian ini adalah untuk merancang suatu pusat pelatihan untuk anak-anak penyandang autisma usia di bawah 5 tahun. Kebanyakan ruangan yang dipertimbangkan dalam program fisik telah dirancang agar menjadi fleksibel dan mampu mengubah menjadi ruang-ruang untuk anak-anak usia 5 sampai 14 tahun. Rancangan pusat pelatihan tersebut perlu mempertimbangkan kriteria kualitatif untuk membangun suatu rasa aman dan kasih sayang sehingga dapat menjadi suatu tempat untuk pengembangan dan evolusi edukasi untuk anak-anak penyandang autisma dan peningkatan hubungan sosial anak-anak ini.

References

S.M. Kanakri, M. Shepley, L.G. Tassinary, J.W. Varni, H.M. Fawaz, (2017). Environ. Behav. 49 (2017) 847.

K. McAllister, S. Sloan, Br. J. Spec. Educ. 43 (2016) 330.

U. Altenmüller-Lewis, Des. J. 20 (2017) S2215.

D.P. Leestma, Thesis, Faculty of the Graduate School of the University of Maryland, College Park, 2015.

R. Ghazali, S.R. Sakip, I. Samsuddin, Environ. Behav. Proc. J. 3 (2018) 145.

R. Ghazali, S.R.M. Sakip, I. Samsuddin, Environ. Behav. Proc. J. 3 (2018) 46.

R. Worthington, J. Forensic Pract. (2019).

R. Worthington, C. Patterson, N. Halder, J. Intellectual Disabil. Offending Behav. (2018).

S.M. Issa, Int. J. Educ. Pedagogical Sci. 11 (2017), 2141.

R. Worthington, C. Patterson, N. Halder, J. Intellectual Disabil. Offending Behav. 1 (2018) 22.

E.A. London, Environ. Health Perspect. 108 (2000) 401.

S. Humphreys, Autism London Bull. (2005) 7.

F.S. Vázquez, A.S. Torres, Arch. Clin. Psychiatry 40 (2013) 85.

M. Mostafa, ArchNet-IJAR, 8 (2014).

N. Akbar, Phd Thesis, Karachi, Indus Valley, School of Art and Architecture, 2012.

M. Valdes, Phd Thesis, Savannah, Ga.: Savannah College of Art and Design, 2012.

Share

COinS
 
 

To view the content in your browser, please download Adobe Reader or, alternately,
you may Download the file to your hard drive.

NOTE: The latest versions of Adobe Reader do not support viewing PDF files within Firefox on Mac OS and if you are using a modern (Intel) Mac, there is no official plugin for viewing PDF files within the browser window.