Abstract
Media planner is a part of division in Advertising Agency that has the role to make decisions on the most effective and suitable media for each Advertisement. Along with the times of communication technology and digital information media, this is a great opportunity in the advertising industy to carrying out advertising activities through digital media. The purpose of writing this research is to find out the role of Media Planner in handling Chocolatos Milk Brand through the TikTok Application. Chocolatos want to introducing the new product which is Chocolatos Milk through marketing in digital media. The TikTok application is a suitable platform to build awareness of their new product which is Chocolatos Milk, because TikTok it has a suitable target audience which is young people. The results obtained in this research conclude that the Chocolatos Milk’s digital campaign activity through the TikTok application proven to be effective because it is able exceed 100% of the predetermined plan.
Bahasa Abstract
Media Planner merupakan unit kerja dalam agensi periklanan yang memiliki peran untuk menentukan media yang paling efektif dan sesuai untuk setiap penayangan iklan. Seiring perkembangan teknologi komunikasi dan informasi media digital, hal ini menambahkan peluang besar dalam industri periklanan untuk melakukan kegiatan pemasaran dan periklanan melalui media digital. Tujuan penulisan penelitian ini adalah untuk mengetahui peran Media Planner dalam menangani brand Chocolatos melalui Aplikasi TikTok. Chocolatos memiliki tujuan untuk memperkenalkan produk baru yang mereka tawarkan yaitu Chocolatos Milk melalui pemasaran di media digital. Aplikasi TikTok merupakan platfrom yang sesuai untuk meningkatkan brand awareness terhadap produk baru mereka yaitu Chocolatos Milk karena memiliki target audiens yang cocok yaitu anak muda. Hasil yang didapat pada laporan penelitan ini menyimpulkan bahwa aktivitas campaign digital Chocolatos Milk melalui platfrom Aplikasi TikTok terbukti efektif dan karna mampu melampaui angka 100% yakni melampaui hasil dari rencana yang sudah ditentukan.
Recommended Citation
(2021)
"PERAN DIGITAL MEDIA PLANNER DALAM MENANGANI BRAND CHOCOLATOS MILK MEMALUI APLIKASI TIKTOK DI DENTSU X,"
Jurnal Sosial Humaniora Terapan: Vol. 4:
Iss.
1, Article 2.
Available at:
https://scholarhub.ui.ac.id/jsht/vol4/iss1/2