•  
  •  
 

Journal of Indonesian Tourism and Policy Studies

Abstract

This research aims to find out the role of social media such as Instgaram, Facebook and Website in implementing marketing strategies at Hotel Indonesia Group. Social Media is very helpful for Hotel Indonesia Group to promote therir product, because with social media Hotel Indonesia Group can attract social media users to stay at hotels under the Hotel Indonesia Group. The research method was qualitative methods. All the datas collection technique was carried out by interview and direct observation in the research object. This research was conducted from February 2020 to April 2020. The results of this study that the most popular social media by Hotel Indonesia Group consumers is Instagram. Hotel Indonesia Group manages social media to attract consumers' interest by providing creative and informative contents. From the results of interviews the importance of social media for the promotion of Hotel Indonesia Group is very important because it helps increase the number of potential customers.

Bahasa Abstract

Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui peran – peran media sosial seperti Instgaram, Facebook dan Website dalam melaksanakan strategi pemasaran di Hotel Indonesia Group. Media Sosial itu sangat membantu Hotel Indonesia Group dalam melancarkan promosinya, karena dengan media sosial Hotel Indonesia Group dapat menarik para pengguna media sosial untuk menginap di hotel – hotel dibawah naungan Hotel Indonesia Group. Metode penelitian yang dilakukan dalam penelitian adalah kualitatif, selain itu Teknik pengambilan data dilakukan dengan cara wawancra dan observasi langsung di objek penelitian.Penelitian ini dilaksanakan dari tanggal February 2020 to April 2020 . Hasil dari penelitian ini diketahui bahwa media sosial yang paling diminati oleh konsumen Hotel Indonesia Group yaitu Instagram. Hotel Indonesia Group mengelola media sosial untuk menarik minat konsumen dengan cara memberikan konten – konten kreatif, dan informatif. Dari hasil wawancara pentingnya media sosial untuk promosi Hotel Indonesia Group sangat penting karena membantu meningkatkan jumlah calon konsumen bagi hotel – hotel yang berada dibawah naungan Hotel Indonesia Group.

Share

COinS