Abstract
Aesthetic Services is growing in many big cities and developing cities in Indonesia. It is due to the tendency of people who want to improve their physical performance, in the era of national health insurance, private hospitals must also improve and add services to clients while maintaining good service and adding new services which can be another source of income for hospital. Services provided with mottto from Bhakti Rahayu Hospital Denpasar "we care and we serve" Bhakti Rahayu Hospital Denpasar wants to be able to provide beauty and skin care services to the community at large with low prices and remain competitive so marketing becomes an important thing in order to develop and continue to grow. This study shows the importance of marketing strategies in the growth of aesthetic services. This study uses a qualitative descriptive study with in-depth interviews with stakeholders related to the development of aesthetic services at Bhakti Rahayu Hospital in Denpasar.
Bahasa Abstract
Pelayanan Estetika semakin bertumbuh di banyak kota besar dan kota berkembang di Indonesia. Hal ini di sebabkan kecenderungan masyarakat yang ingin memperbaiki penampilan secara fisik. Dalam era jaminan kesehatan nasional rumah sakit swasta juga harus meningkatkan dan menambah layanan kepada klien dengan tetap mempertahankan pelayanan yang sudah baik sebelumnya serta menambah layanan baru dimana dapat menjadi sumber pendapatan lain buat rumah sakit. Pelayanan yang diberikan dengan mottto dari Rumah Sakit Bhakti Rahayu Denpasar “kami peduli dan kami melayani” Rumah Sakit Bhakti Rahayu Denpasar ingin dapat memberikan pelayanan kecantikan dan perawatan kulit kepada masyarakat pada umumnya dengan harga murah dan tetap kompetitif sehingga pemasaran menjadi hal yang penting agar dapat berkembang dan terus bertumbuh. Penelitian ini menunjukkan pentingnya strategi pemasaran dalam pertumbuhan pelayanan estetika. Penelitian ini menggunakan studi deskriptif kualitatif dengan wawancara mendalam kepada stakeholder terkait dengan pengembangan pelayanan estetika di RSU Bhakti Rahayu Denpasar.
Recommended Citation
Daruki, Maria Wahyu and Suwedia, I Nyoman Gede Bayu Wiratama
(2020)
"Strategi Pemasaran dalam Pengembangan Pelayanan Klinik Estetika,"
Jurnal ARSI : Administrasi Rumah Sakit Indonesia: Vol. 7:
No.
1, Article 3.
DOI: 10.7454/arsi.v7i1.3678
Available at:
https://scholarhub.ui.ac.id/arsi/vol7/iss1/3