Abstract
Hospitals as large service institutions, are required to be able to fulfill public health services well, this is due to a lot of competition and if they do not pay attention to these demands, it will be difficult to maintain their survival. Some breakthroughs in health services are a necessity especially to bridge the level of social differences in health services on the one hand to find the right form of funding efficiency for the community on the other hand. For this reason, the hospital must be able to develop a marketing strategy through an effective and efficient marketing mix for the development of the hospital itself. In that context, the marketing mix becomes something that needs to be a concern so that the existence of hospitals is either business or non-business
Bahasa Abstract
Rumah sakit sebagai institusi jasa yang besar, dituntut untuk mampu memenuhi pelayanan kesehatan masyarakat dengan baik, hal ini dikarenakan banyak persaingan dan jika tidak memperhatikan tuntutan tersebut maka akan sulit mempertahankan kelangsungan hidupnya. Beberapa terobosan dalam pelayanan kesehatan merupakan suatu keharusan terutama untuk menjembatani jenjang perbedaan sosial dalam pelayanan kesehatan di satu pihak untuk mencari bentuk efisiensi pendanaan yang tepat bagi masyarakat dipihak lain. Untuk itu rumah sakit harus mampu menyusun strategi pemasaran melalui bauran pemasaran yang efektif dan efisien untuk perkembangan rumah sakit itu sendiri. Dalam konteks itu bauran pemasaran menjadi sesuatu perlu menjadi perhatian agar eksistensi rumah sakit baik secara bisnis ataupun non bisnis.
Recommended Citation
Rahmawati, Rahmawati
(2018)
"Analisis Produk Layanan Rumah Sakit dalam Lingkup Bauran Pemasaran,"
Jurnal ARSI : Administrasi Rumah Sakit Indonesia: Vol. 5:
No.
1, Article 6.
DOI: 10.7454/arsi.v5i1.2876
Available at:
https://scholarhub.ui.ac.id/arsi/vol5/iss1/6