•  
  •  
 

Abstract

The objective of the present study is to investigate ship hull girder strength as a result of grounding damage upon longitudinal bending. A bulk carrier and tanker are analyzed and Smith’s Method is adopted and implemented in the analysis program. An efficient solution procedure is performed by assuming the cross-section remains plane and the vertical bending moment is applied to the cross section. As a fundamental case, the damage is simply created by removing the elements from the cross section. Welding residual stress, initial imperfections, and crack extensions are not considered. The grounding damage is made by two conditions, namely those are placed at the center part of the cross section and those located at an asymmetric position. To determine the ultimate strength, which includes the progressive collapse behavior of ship hull with damage, the simply supported scenario is imposed to the cross section and hogging and sagging conditions are taken into account. The results obtained for intact and damage conditions by the in-house program are compared with one another to observe the collapse behavior in advance.

Bahasa Abstract

Investigasi Kekuatan Penumpu Lambung Kapal terhadap Kerusakan Tubrukan. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk menginvestigasi kekuatan lambung kapal dari kerusakan yang disebabkan oleh kandas dalam pengaruh lentur memanjang. Sebuah kapal bulk carrier dan tanker dipertimbangkan untuk dianalisis. Metode Smith diadopsi dan diterapkan kedalam program bantu. Suatu prosedur penyelesaian yang efisien dipaparkan, dengan kata lain mengasumsikan penampang kapal adalah bidang dan momen lentur vertikal diberikan pada penampang. Untuk perhitungan sederhana, kerusakan dibuat secara sederhana dengan menghilangkan elemen-elemen dari penampang, mengabaikan tegangan sisa pengelasan, ketidaksempurnaan awal dan retak tidak dipertimbangkan. Kerusakan oleh kandas dibuat dengan dua kondisi, yaitu ditempatkan pada bagian bawah tengah kapal dan ditempatkan pada posisi tidak simetris. Untuk menginvestigasi kekuatan kapal termasuk perilaku kehancuran progressive dari lambung kapal dengan kerusakan kandas, maka tumpuan sederhana diterapkan dengan mempertimbangkan kondisi hogging dan sagging. Hasil yang diperoleh untuk kondisi utuh (intact) dan rusak dengan program bantu dibandingkan antara satu dengan lain untuk mengamati perilaku kehancuran selanjutnya.

References

  1. D.K. Kim, B.J. Kim, J.K. Seo, H.B. Kim, X. Zhang, J.K. Paik. J. Ocean. Eng. 76 (2014) 163.
  2. M.Z. Muis Alie, J. Makara. Technol. 20/1 (2016) 7.
  3. M.Z. Muis Alie. Proc. Int. Conference on Ship and Offshore Technology. 01030 (2014) 1.
  4. M.Z. Muis Alie, et al. The 35th Proc. Int. Conference on Ocean, Offshore and Arctic Engineering (OMAE), Busan, Korea, 2016, p.104.
  5. M.Z. Muis Alie, G. Sitepu, S.I. Latumahina, The 27th. Proc. Int. Ocean and Polar Engineering Conference (ISOPE), San Francisco, California, USA, 2017, p.913.
  6. A. Abubakar, R.S.I. Dow, J. Solids. Struct. 50 (2013) 623.
  7. D.K. Kim, P.T. Pedersen, J.K. Paik, H.B. Kim, X. Zhang, M.S. Kim, J. Safety Sci. 59 (2013) 46-54.
  8. P. Saydam, D.M. Frangopol, J. Ocean. Eng. 68 (2013) 65.
  9. A. Prestileo, A. Rizzuto, A.P. Teixeira, C.G. Soares, J. Marine Struct. 33 (2013) 33.
  10. J. Choung, J.M. Nam, T.B. Ha, J. Marine Struct. 25 (2012) 71.
  11. L. Hong, J. Amdahl, J. Marine Struc. 21 (2008) 374.
  12. O. Ozguc, P.K. Das, N. Barltrop, J. Marine Struct. 18 (2005) 511.
  13. T. Yao, P.I. Nikolov, J Soc. Naval. Arch. Japan. 172 (1992) 437.

Share

COinS
 
 

To view the content in your browser, please download Adobe Reader or, alternately,
you may Download the file to your hard drive.

NOTE: The latest versions of Adobe Reader do not support viewing PDF files within Firefox on Mac OS and if you are using a modern (Intel) Mac, there is no official plugin for viewing PDF files within the browser window.