Journal of Indonesian Tourism and Policy Studies
Abstract
This study discusses the marketing strategy of tourism products that happened at PT. Experience Ahsan Travel. Nowadays, the development of Umrah Hajj travel in Indonesia is increasing. With the increase in Hajj and Umrah travel make the competition between travel even tighter. Marketing strategy is one of the most important things in how to sell a product to the public large. Marketing can be done in two ways, namely conventional and digital marketing. PT. Alamin Ahsan Travel carries out various marketing strategies, such as providing information about the products they own, and by growing pilgrims' confidence in travel which is also important in marketing strategy. By using various methods, strategies marketing will be able to complement each other and travel can continue compete with other Umrah and Hajj travel agencies. This study used descriptive qualitative method. The results of the research that marketing at PT Alamin is already using digital. This research can adapt to applied studies in the field of tourism marketing.
Bahasa Abstract
Penelitian ini membahas tentang strategi pemasaran produk pariwisata yang terjadi di PT. Rasakan Perjalanan Ahsan. Saat ini perkembangan perjalanan umroh haji di Indonesia semakin meningkat. Dengan meningkatnya perjalanan haji dan umroh membuat persaingan antar travel semakin ketat. Strategi pemasaran merupakan salah satu hal terpenting dalam cara menjual suatu produk kepada masyarakat luas. Pemasaran dapat dilakukan dengan dua cara yaitu pemasaran konvensional dan digital. PT. Alamin Ahsan Travel melakukan berbagai strategi pemasaran, seperti memberikan informasi tentang produk yang mereka miliki, dan menumbuhkan kepercayaan jamaah terhadap travel yang juga penting dalam strategi pemasaran. Dengan menggunakan berbagai metode, strategi pemasaran akan dapat saling melengkapi dan travel dapat terus bersaing dengan biro perjalanan umroh dan haji lainnya. Penelitian ini menggunakan metode kualitatif deskriptif. Hasil penelitian bahwa pemasaran di PT Alamin sudah menggunakan digital. Penelitian ini dapat berdapkan pada kajian terapan dibidang pemasaran pariwisata.
Recommended Citation
Qonitah, Aisha and Nugraha, D.K.S
(2021)
"ANALYSIS OF TOURISM PRODUCT MARKETING STRATEGY IN PT. ALMIN AHSAN TRAVEL,"
Journal of Indonesian Tourism and Policy Studies: Vol. 6:
Iss.
1, Article 5.
DOI: 10.7454/jitps.v6i1.1109
Available at:
https://scholarhub.ui.ac.id/jitps/vol6/iss1/5