•  
  •  
 

Journal of Indonesian Tourism and Policy Studies

Abstract

This task of the final work consists of analysis of Indonesia tourism marketing process for the Thousand Islands, started from the planning step up till the actuating step. In this task of final work IS ALSO Described the obstacles in the tourism marketing process has been done and roomates Also describes the right steps of tourism marketing to increase of the number of tourist. This task of the final work is arranged by counting the data analysis. The result of analysis shows that Indonesia tourism marketing for the Thousand Islands has not been done well cause of the lackness of tourism human resources.

Bahasa Abstract

Penelitian ini membahas mengenai analasis proses pemasaran pariwisata bahari Kepulauan Seribu, mulai dari perencanaannya hingga pelaksanaannya. Di dalam tugas karya akhir ini juga diuraikan kendala – kendala yang ada dalam proses pemasaran pariwisata yang telah dilakukan serta menjelaskan langkah pemasaran pariwisata yang tepat agar dapat menarik calon wisatawan ke Kepulauan Seribu. Tugas karya akhir ini disusun dengan menggunakan penelitian pengumpulan data. Hasil penelitian menjelaskan bahwa pemasaran pariwisata bahari Kepulauan Seribu belum berjalan dengan baik karena kurangnya sumber daya manusia pariwisata yang terampil.

Share

COinS