•  
  •  
 

Journal of Indonesian Tourism and Policy Studies

Abstract

The purpose of this Project is to discuss (I) about the program of BPTV (II) explain the procedure of cooperation with merchant (III) and explain the obstacles faced by Citilink in BPTV program and its solution. The author also states which cities are available Citilink merchants, do not forget also the authors include the data of visitors who use the program BPTV. This program is a program of the Marketing Communication division, a sub-division of New Distribution Channel And Partnership (NDC). The method used in the manufacture and writing of this Final Project Task is a descriptive method through the written or oral words of the people and the behavior observed. The author also uses the method of observation is through field work practices conducted by the author at PT Citilink Indonesia for 3 months.

Bahasa Abstract

Tujuan dari penulisan ini adalah untuk membahas (I) tentang program BPTV (II) menjelaskan prosedur kerjasama dengan merchant (III) serta menjelaskan kendala yang dihadapi Citilink dalam program BPTV beserta solusinya. Penulis juga mencantumkan kota mana saja yang tersedia merchant Citilink, tidak lupa juga penulis cantumkan data-data pengunjung yang menggunakan program BPTV. Program ini adalah program dari divisi Marketing Communication, sub divisi New Distribution Channel And Partnership (NDC). Metode yang digunakan dalam pembuatan dan penulisan Tugas Karya Akhir ini adalah metode deskriptif melalui kata-kata tertulis maupun lisan dari orang-orang dan perilaku yang diamati. Penulis juga menggunakan metode observasi yaitu melalui praktek kerja lapangan yang dilakukan oleh penulis di PT Citilink Indonesia selama 3 bulan.

Share

COinS