Journal of Indonesian Tourism and Policy Studies
Abstract
The focus of this study is about Promotional Mix "Halal Tour Packages of South Korea" on Cheria Halal Holiday. The purpose of this study is to know promotional mix activities on Cheria Halal Holiday in marketing "Halal Tour Packages of South Korea" and their obstacles. South Korea became one of the countries that began to develop halal tourism. This is an opportunity for Cheria Halal Holiday to promote South Korea's halal tour packages. In this study using Qualitative Descriptive method by interviewing with resource person and direct observation at Cheria Halal Holiday office. The concepts used in writing are Tourism, Halal Tourism, Tourism Promotion, and Tourism Promotion Mix. Promotion mix is very important to support the sales activities of Cheria Halal Holiday’s packages, for example Halal Tour Packages of South Korea. Based on the observations, Cheria Halal Holiday has done the promotion mix accordance with the concept. Cheria is considered to be able to market South Korea halal tour package products well although still encountered some obstacles such as expensive price. However this does not diminish the interest of the community because of the halal tourist services that become the hallmarks of this product.
Bahasa Abstract
Jurnal ini menjelaskan mengenai Bauran Promosi “Paket Wisata Halal Korea Selatan” pada Cheria Halal Holiday. Tujuan penulisan ini adalah untuk mengetahui kegiatan bauran promosi yang dilakukan Cheria Halal Holiday dalam memasarkan “Paket Wisata Halal Korea Selatan" beserta hambatan dan kendalanya. Korea selatan menjadi salah satu negara yang mulai mengembangkan wisata halal. Hal inilah yang menjadi peluang bagi Cheria Halal Holiday untuk turut serta mempromosikan paket wisata halal Korea Selatan. Dalam penulisan ini menggunakan metode Kualitatif Deskriptif dengan cara wawancara dengan narasumber dan observasi secara langsung di kantor Cheria Halal Holiday. Konsep yang digunakan dalam penulisan adalah Pariwisata, Pariwisata Halal, Promosi Pariwisata, dan Bauran Promosi Pariwisata. Bauran Promosi sangat penting dilakukan untuk menunjang kegiatan penjualan paket wisata halal Cheria Halal Holiday, contohnya paket wisata halal Korea Selatan. Berdasarkan pengamatan, Cheria Halal Holiday telah melakukan bauran promosi sesuai dengan konsep. Cheria dinilai sudah mampu memasarkan produk paket wisata halal Korea Selatan dengan baik walaupun masih ditemui beberapa kendala seperti masalah harga. Namun hal ini tidak mengurangi minat masyarakat karena pelayanan wisata halal yang menjadi keunggulan dari produk ini
Recommended Citation
Mayza, Karina and Gulfira, Poeti Nazura
(2017)
"BAURAN PROMOSI PAKET WISATA HALAL KOREA SELATAN PADACHERIA HALAL HOLIDAY TRAVEL,"
Journal of Indonesian Tourism and Policy Studies: Vol. 2:
Iss.
2, Article 1.
DOI: 10.7454/jitps.v2i2.1048
Available at:
https://scholarhub.ui.ac.id/jitps/vol2/iss2/1